推薦:Faith Hill-A Man's Home Is His Castle
收錄專輯:It Matters to Me
發行年份:1995
作詞: Ariel Caten
作曲: Ariel Caten
官方MV:https://youtu.be/2q2SwCKJ-Y4
歌詞

Linda works the diner pouring coffee slinging hash
Linda在餐廳裡做倒咖啡的服務員
She said, I wouldn't have come in today but I really need the cash
她說我今天不會進來,但我真的需要錢
I know I can't fool anyone cause dark glasses tell no lies
我知道我騙不了任何人,因爲墨鏡不會說謊
But make up won't cover up a blackened eye
但是化妝也遮不住黑眼圈

You see, Jimmy works construction now but yesterday it rained
你看Jimmy現在在施工,但是昨天有下雨
So he went down to the liquor store and by noon he felt no pain
於是他到酒館去,到中午的時候他就感覺不到疼痛了
I came in an hour late then I let his supper burn
我遲到了一個小時,然後讓他吃到燒焦的晚飯
Well, he hit the roof hit the wall and then it was my turn
嗯,他揍了屋頂,揍了牆,然後輪到我了

He said "A man's home is his castle"
他說"男人的家就是他的城堡"
It always has been and so it remains
一直都是如此,所以現在還是如此
But he holds the keys in a fist of rage
他憤怒地握著鑰匙
His home is his castle and mine is a cage
他的家是他的城堡,我的家是一個牢籠

Someone must have heard the noise and they dialed 911
一定是有人聽到聲音,他們打給了911
And the cop that showed up at the door asked "Is there a problem?"
出現在門口的警察問道:"先生,這裡有什麼狀況嗎?
Jimmy smiled and said "No sir, just a little fight that's all"
Jimmy微笑說著 "不,先生,只是打了一架而已。"
Hey, you know how it gets sometimes when you're laying down the law"
嘿,你知道當你開始制定規矩的時候會有什麼後果的

So I pulled out my suitcase, I started packing up my clothes
於是我拿出手提箱,開始收拾衣服
And Jimmy said "Now Linda, where do you expect to go with those"
Jimmy說:"Linda,你想拿這些去哪裡?"
I told him "I have tried, but not an ounce of love survives"
我告訴他 "我試過了,但已經沒有一點愛了"
Well, he grabbed my wrist and shouted "You're not leaving here alive"
他抓住我的手腕大聲說 "你不會活著離開這裏"

She said "I'm saving' up my money and when I get the nerve I'll run"
她說:"我正在存錢,等我膽子大了我就會跑"
"But Jimmy don't give up easily so I intend to buy a gun"
"但是Jimmy不會輕易放棄,所以我想買把槍。"
He will never see the way he treats me is a crime
他永遠也不會明白他對我的態度是罪惡的
Somebody oughta lock him up but I'm the one who's done the time
應該有人把他關起來,我是那個完成的人

He said "A man's home is his castle"
他說"男人的家就是他的城堡"
It always has been and so it remains
一直都是如此,所以現在還是如此
But he holds the keys in a fist of rage
他憤怒地握著鑰匙
His home is his castle and mine is a cage
他的家是他的城堡,我的家是一個牢籠
 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 出門會迷路的獅 的頭像
    出門會迷路的獅

    覓獅生活中

    出門會迷路的獅 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()