close

推薦:P!nk-A Million Dreams
收錄專輯:The Greatest Showman(電影原聲帶)
發行年份:2017
作詞:    Benj Pasek/Justin Paul
作曲:    Benj Pasek/Justin Paul
官方MV:https://youtu.be/xSBzMU1QyO8
歌詞

I close my eyes and I can see
我閉上眼睛就能看見
A world that's waiting up for me that I call my own
等待著我的世界,我稱他爲自己的世界
Through the dark
穿過黑暗
Through the door
穿過門
Through where no one’s been before
穿過從未有人去過的地方
But it feels like home
但感覺就像家一樣

They can say
他們會這麼說
They can say it all sounds crazy
他們會說這些聽起來很瘋狂
They can say
他們會這麼說
They can say I've lost my mind
他們會說我失去理智了
I don't care
我不在乎
I don’t care
我不在乎
If they call me crazy
如果他們說我瘋了
We can live in a world that we design
我們可以生活在我們所設計的世界裡面

Cause every night, I lie in bed
因爲每天晚上我都會躺在床上
The brightest colors fill my head
我的腦海中浮現出最鮮豔的顏色
A million dreams are keeping me awake
無數個夢讓我無法入睡
I think of what the world could be
我在想這個世界會變成什麼樣子
A vision of the one I see
我看見的願景
A million dreams is all it's gonna take
一百萬個夢想就足夠了
A million dreams for the world we're gonna make
爲世界許下百萬個夢想

There's a house we can build
有棟房子我們可以建造
Every room inside is filled with things from far away
屋子裡的東西都是來自遠方
Special things I compile
我創造的特別的東西
Each one there to make you smile on a rainy day
會讓你在每個雨天裡微笑

They can say
他們會這麼說
They can say it all sounds crazy
他們會說這些聽起來很瘋狂
They can say
他們會這麼說
They can say we've lost our minds
他們會說我們失去理智了
See, I don't care
看吧,我不在乎
I don't care if they call us crazy
我不在乎他們說我們瘋了
Run away to a world that we design
奔向我們所設計的世界

Cause every night, I lie in bed
因爲每天晚上我都會躺在床上
The brightest colors fill my head
我的腦海中浮現出最鮮豔的顏色
A million dreams are keeping me awake
無數個夢讓我無法入睡
I think of what the world could be
我在想這個世界會變成什麼樣子
A vision of the one I see
我看見的願景
A million dreams is all it’s gonna take
一百萬個夢想就足夠了
A million dreams for the world we’re gonna make
爲世界許下百萬個夢想

However big
無論多大
However small
無論多小
Let me be part of it all
讓我參與其中
Share your dreams with me
跟我分享你的夢想
We may be right
我們可能是對的,
We may be wrong
我們可能是錯的
But I wanna bring you along to the world I see
但我想帶你到我所看到的世界
To the world we close our eyes to see
我們閉上眼睛看世界
We close our eyes to see
我們閉上眼睛看

Every night, I lie in bed
每天晚上,我躺在床上
The brightest colors fill my head
我的腦海中浮現出最鮮豔的顏色
A million dreams are keeping me awake
無數個夢讓我無法入睡
I think of what the world could be
我在想這個世界會變成什麼樣子
A vision of the one I see
我看見的願景
A million dreams is all it's gonna take
一百萬個夢想就足夠了
A million dreams for the world we're gonna make
爲世界許下百萬個夢想
For the world we're gonna make
爲了我們要創造的世界
 

arrow
arrow

    出門會迷路的獅 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()